Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T14:56:31+01:00
Aglomeracja zwykła - powstaje wokół jednego dużego ośrodka dominującego z różnych powodów, a i aglomeracja policentryczna w zdecydowanej większości powstaje w okręgach przemysłowych, zwłaszcza górniczych, vide Górny Śląsk, Zagłębie Ruhry, Northumberland, Katanga czy Zagłębie Donieckie. Choć niekoniecznie musi dominować górnictwo - jak amerykańskie Megalopolis
7 3 7
2010-01-28T18:46:52+01:00
Aglomeracja monocentryczna to jedno duze miasto i mniejsze miasteczka wokol niego
aglomeracja policentryczna to zespol kilku rownorzednych miast tak jak w polsce na slasku(konurbacja)
10 4 10