Proszę o napisane wzorów na:
a) przekątną sześciokąta,
b)pole trójkąta równoramiennego
c)pole trójkąta prostokątnego
d) pole trójkąta równobocznego
e) wysokosc trójkąta równobocznego
f)wysokość trójkąta równoramiennego
Z góry dziękuję :)

2

Odpowiedzi

2010-01-28T15:00:36+01:00
A)1/2 x a x h (x-razy) a-podstawa h-wysokość
c) 1/2 x a x b a i b-przyprostokątne
d)1/2 x a x h a-podstawa h-wysokość
sory ale z resztą nie wiem o co chodzi
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T15:38:27+01:00
1 Długość dłuższej przekątnej sześciokąta o boku długości a wynosi
d=2a
Długość krótszej przekątnej sześciokąta o boku długości a wynosi
d=a√3

2 Pole trójkąta równoramiennego:
P=a² cosβ + 1 =½ b² sinβ
4sinβ
gdzie:
a długość podstawy,
b długość ramienia,
β miara kąta przeciwległego do a czyli kąta między ramionami
α miara kąta przy podstawie

3 pole trójkąta prostokątnego
P=½ a * h

4 Pole trójkąta równobocznego:
P = (a√3) : 4

5 wysokość trójkąta równobocznego
h = (a√3) : 2

6 nie znam takiego wzoru