Pan Kowalski wpłacił do Bax-Banku 10 tys. zł i 500$
Ile złotych i ile dolarów będzie na koncie pana Kowalskiego
po roku od wpłaty?
A ile po dwóch latach ?

Uwaga : Jeżeli oprocentowanie w banku wynosi 16% , to znaczy , że po roku stan konta zwiększy się o 16%

Bax-Bank
Lokaty 12-miesięczne

waluta | złotówki zł| dolary $
---------|---------------|-------------
oproc- | 16% |4,5%
entow | |
anie | |
-------------------------|-------------

Proszę o dokładne rozpisanie obliczeń i odpowiedzi.....
Dziękuję.

Aha , jeżeli ktoś by nie zrozumial tabelki chodzi o to ze oprocentowanie na złotówki wynosi 16% a na dolary wynosi 4,5%.

2

Odpowiedzi

2010-01-28T15:35:44+01:00
/ - kreska ułamkowa
x - mnożenie

16% z 10.000zł
16/100 x 10000 = 1600 zł
10.000 +1600 = 11.600 zł

4,5 % z 500$
4,5/100 x 500 = 22,5 $
500+22,5=522,5 $

Odp. Po roku na koncie będzie 11600 zł i 522,5 $.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T15:40:08+01:00
X - mnożenie
Po roku:
100000 + (10000 x 16%) = 10000 + 1600= 11600 zl
500 + (500 x 4.5%)= 500 + 22.5 = 522.5 $

Po dwóch latach:
11600 + (11600 x 16%)= 11600 + 1856 = 13456 zl
522.5 + (522.5 x 4.5%) = 522.5 + 23.51 = 546.01 $
2 5 2