Zad.1
Jaki wpływ wywarły przywileje na kształtowanie się demokracji szlacheckiej?

Zad.2
Porównaj tolerancję religijną w Polsce z polityką religijną innych władców europejskich.

Zad.3
Dlaczego ludność żydowska chętnie osiedlała się w Rzeczypospolitej?

Zad.4
Jakie cele polityczne przyświecały Stefanowi Batoremu?

proszę o szybką odpowiedź , dam naj ; D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T15:03:49+01:00
Zad.1
przywileje szlacheckie doprowadziły do rego że szlachta myślała że wszystko jest la niej także władza więc zaczeli wykorystywać te przywileje do przejmowania władzy
zad.2
polska była jedynym krajem w europie w którym panowała tolerancja religijna wynikało to z tego że w polsce odsetek mniejszości narodowych był bardzo duży natomiast w innych krajach europejskich znikomy
zad.3
ponieważ w rzeczpospolitej panowała duża tolerancja religijna
zad.4
zdobycie bogatego pskowa, osłabienie rosji, oraz zamknięcie dojścia do bałtyku dla rosji
1 4 1
2010-01-28T17:35:56+01:00
1. Szlachta była wręcz nietykalna, król bez zgody sądu nie mógł ich ani aresztować, ani pozbawić majątku.
2. Polska miała wolność wyznania po Konfederacji Warszawskiej (1573) . Inne państwa tępiły inne religie niż własną.
3. Ponieważ Polacy byli neutralni w stosunku do żydów oraz tolerowali ich byt w RP.
4. Stefan Batory chciał angażować zwykłych ludzi do działań militarnych - stworzył całkiem dobrą piechotę wybraniecką oraz toczył bitwy o inflanty.
1 3 1