Przygotowując się do konkursu matematycznego uczniowie mieli rozwiązać pewną liczbę zadań.Marta rozwiązała 12 zadań, to jest 0,125 wszystkich zadań,Krzysiek rozwiązał 0,25 wszystkich zadań, a Kingo tylko 0,0625.
a)Ile było wszystkich zadań ?
b)Ile zadań każde dziecko powinno jeszcze rozwiązać ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T15:18:42+01:00
Z opisu wynika :
Zadania Marty :
12=0,125 x /obustronnie dzielimy przez 0,125
x=96 jest to ilość wszystkich zadań
Marta rozwiązała 12 z 96 czyli powinna rozwiazać jeszcze 84 zadania
Krzysiek rozwiązał 0,25 wszystkich zadan czyli ¼ z 96 czyli 24 więc pozostało mu jeszcze 72 zadania.
Kinga rozwiązała 0,0625 ze wszystkich zadań czyli 6, więc zostało jeszcze 90.
2 5 2
2010-01-28T15:20:18+01:00
A)0,125=1/8
12 - 1/8
x - 1
________
x=12*1/ 1/8
x=12*8
x=96
b)Marta: 96-12=84
Krzysiek: 96-0,25*96==96-24=72
Kingo: 96-0,0625*96=96-6=90
2 5 2
2010-01-28T15:23:07+01:00
0.125=1/8
1/8=12
to calosc ( 8/8)= 96
a) Wszystkich zadan bylo 96

0,25 wszystkich zadan to 24 zadania tyle rozwiazal Krzysiek
0,0625*96= 6 zadan tyle rozwiazala Kinga

Odp do b) 96-12=84 tyle powinna rozwiazac Marta
96-24=72 tyle powinien rozwiazac Krzysiek
96-6=90 tyle powinna rozwiazac Kinga
1 5 1