Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T15:26:54+01:00
P=720
a=40x
h=9x
P=0,5a*h
720=0,5*40x*9x
720=20x*9x
720=180x²
x²=4
x=2

a=40*2=80
h=9*2=18

80²+18²=c²
324+6400=c²
c²=6724
c=82

a=80
h=18
c=82
2010-01-28T15:29:34+01:00
X, y - długości przyprostokątnych tego trójkąta.
P = 0,5*x*y = 720 cm²
x < y
x/ y = 9 / 40
9 y = 40 x
y =( 40/9)*x
x*(40/9)*x = 720*2 = 1440
[40 x²]/9 = 1440 ---> 4 x²/ 9 = 144
4 x² = 144 * 9
x² = 1296 : 4 = 324
x = 18
y = (40/9) *18 = 40 *2 = 80
z² = 18² + 80² = 324 + 6400 =6724
z =√6724 = 82
Odp. Boki tego trójkąta mają długości : 18 cm,80 cm, 82 cm.
1 5 1