Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T15:16:43+01:00
X - kasety Moniki
y - kasety Agnieszki
x+y=36
x+0.1y = 0.9y => x= 0.8y
x+y=36
x = 0.8 y
0.8y+y=36
1.8y=36/ :1.8
y=20
36-20=16
x= 16

ODP: Monika ma 16 kaset, a Agnieszka 20.
2010-01-28T15:20:34+01:00
X-ilość kaset Moniki
y-ilość kaset Agnieszki

{ x + y = 36 | *(-0,9)
{ 0,9y = 1,1x

{ -0,9x - 0,9x = - 32,4
{ 0,9y - 1,1x = 0

- 2x = - 32 |: (-2)
x = 16

podstawiam :
16 + y = 36
y = 36 - 16
y = 20

{ x = 16
{ y = 20

Odp.: Monika ma 16 kaset a Agnieszka 20.


2010-01-28T15:21:53+01:00
X- l. kaset Moniki
y- l. kaset Agnieszki

x+y=36
0,9y=x+0,1y

x+y=36
0,8y-x=0

1,8y=36

y=20
x=16