Odpowiedzi

2010-01-29T16:30:56+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T21:46:31+01:00
2HgO -> 2Hg + O₂
M Hg = 201 g /mol
M O =16g/mol
x- 20, 1 g
M HgO = 201 + 16 = 217 g/mol
2* 217 g/mol 2* 201g/mol

402 a = 20,1 * 434
402 a = 8723,4 / : 402
a = 21,7 g


65,1 g - b
b = 60,3 g

65,1 g - c
21,7 g - 1,6g
c= 4,8 g

a - masa próbki rtęci
b - ilość rtęci powstałej w wyniku rozkładu 65, 1 g tlenku rtęci
c - ilość tlenu powstałego w wyniku rozkładu 65, 1 g tlenku

Odp. Powstaje 4,8 g rtęci z rozkładu 65,1g tlenku.