1. 0,6h i 0,2h - oblicz ile to minut i sekund

2. 1,3h i 2,75h- oblicz ile to minut i godzin

3.Samochód jechał z szybkością 90km/h. Oblicz, ile kilometrów przejechał on w ciągu 6 minut. Obliczeń dokonaj w pamięci, w odpowiedzi podaj tok rozumowania.

3

Odpowiedzi

2009-10-04T16:54:02+02:00
1.
0,6h=36 min=2160s
0,2h=12 min=720s

2.
1.3 h - 1h 18 min
2,75 h - 2h 45 min

3.
Dane: prędkość: 90km/h
czas jazdy: 6min
Szukane: długość drogi
Odpowiedź: 9km
21 4 21
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T17:10:39+02:00
1.
0,6h= 0.6*60=36min
0.6h=36*60=2160s
0,2h=0,2*60=12min
0,2h=12*60=720s
2.
1.3h=90min
1,3=1godz. 30min.
2,75h=2,75*60=165min
2,75h=2godz. 45min

3.
Dane:
Prędkość: 90km/h
Czas jazdy: 6min
Szukane: długość drogi
Odp: 9km
20 4 20
2009-10-04T17:19:41+02:00
1.
0,6h to jest 36 min to 2160s (o.6x60=36) (36x60=2160)
0,2h=12 min=720s (0,2x60=12) (12x60=720)

2.
1.3 h to 1h 18 min
2,75 h to 2h 45 min

3.
Dane:
prędkość: 90km/h
czas jazdy: 6min
--------------------------
s(droga)= v*t
--------------------------
6 min = 0,1 h
--------------------------
s = 90x0,1=9 km ;D
8 3 8