Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T15:28:37+01:00
Pociąg z miasta A do miasta B jechał z prędkoscia 60 km/h . N apowrotną droge potrzebował o 2 godz. więcej, gdyz jego prędkośc zmniejszyła sie o 12 km/h. Jaka jest odległosć miedzy miastem Ai B???

z A do B
S= 60 km/h*t
S= (60km/h-12km/h)*(t+2)= 48km/h*(t+2)

60km/ht= 48km/h(t+2)/:km/h
60t= 48t+96
12t=96/:12
t= 8 h

S= 60km/h*8h= 480 km
Odp. Odległość między miastem A a miastem B wynosi 480 km.
7 4 7
2010-01-28T15:31:50+01:00
Oznaczmy
t- czas na podróż z A do B
s- odległość między A i B
V- prędkość
otrzymujemy układ równań ( z fizyki V=s/t)
60=s/t
60-12=s/(t+2)
z pierwszego równania s=60t i podstawiamy do drugiego
48=60t/(t+2) obustronnie razy t+2
48t+96=60t
96=12t
t=8
Czas na podróż z A do B wynosi 8 godzin, czyli droga :
s=60*8=480km
5 4 5