Odpowiedzi

2010-01-28T15:27:09+01:00
Biocenoza nie podlega gwałtownej sukcesji wtórnej.
Stały skład gatunkowy biocenozy.
Brak gradacji (nadmierny wzrost liczebności) gatunków szkodliwych
6 1 6
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T15:27:46+01:00
1.naturalna:
a)wody:
-słone (morze)
-słodkie:
*płynące (potok, rzeka, strumyk)
*stojące (jezioro staw, kałuże)
b)lądowe (las, góry, tundra)
2.sztuczna (stworzona przez człowieka):
a)wodne (akwen, oczko wodne, staw rybny, zbiornik sztuczny)
b)lądowe (pole uprawne, sady, ogródki, szkółki leśne)
16 2 16
2010-01-28T15:33:07+01:00
Możemy wyróżnić dwa rodzaje biocenoz:

naturalna - zbiorowisko roślin, zwierząt i mikroorganizmów zasiedlających dany teren, nie przekształcone przez człowieka, np. biocenoza rezerwatu, torfowiska, jeziora, rzeki, morza;

sztuczna - zbiorowisko roślin i zwierząt oraz mikroorganizmów przekształcone przez człowieka np. biocenoza pola, sadu, pastwiska.
3 3 3