Odpowiedzi

2010-01-28T15:39:55+01:00
Oblicz wartosci liczbowe wyrazen :
(a) a2-3a+1 dla a= -4
-4 * 2 - 3 * (-4) + 1 = -8 + 12 + 1 = 5
(b) 1+x(x+4) dla x= -11
1 + (-11) (-11 + 4 ) = 1 + (-11) * (-7) = 1+ 77 = 78
(c) x-2y dla x=1 dla y=-1
1 - 2 * (-1) =1 + 2 = 3
2010-01-28T15:46:42+01:00
A)(-4)*2-3*(-4)+1=8-(-4)+1=8+4+1=13
b)1+(-11)*[(-11)+4]=1+(121-44)=1+77=78
c)1-2*(-1)=1-2=-1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T15:57:20+01:00
A)a²-3a+1 dla a= -4
(-4)²-3*(-4)+1 = 256-(-12)+1 = 256+12+1 = 269


b)1+x(x+4) dla x= -11
1+(-11)(-11+4) = 1-11*(-7) = (-10)*(-7) = 70

c)x-2y dla x=1 dla y=-1
1-2*(-1) = 1-(-2) = 1+2 = 3