Otrzymywanie azotanu srebra (I) 9 sposobami: tylko piszcie np. a i pod a rozwiązanie
a)Kwas + zasada---> sól+woda
b)metal + kwas ---> sól + wodór
c)tlenek metalu + kwas ---> sól + woda
d)sól+ kwas (I) -----> sól (II) + kwas (II)
e)sól (I) + sól (II) -----> sól (III) + sól (IV)
f)tlenek kwasowy + zasada -> sól + woda
g)metal + niemetal----> sól
h)tlenek zasadowy + tlenek kwasowy ---> sól
i)sól (I) + zasada (I)-----> sól (II) + zasada (II)

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T15:56:28+01:00
Azotan srebra - AgNO3
a)Kwas + zasada---> sól+woda
HNO3 + AgOH -> AgNO3 + H20
b)metal + kwas ---> sól + wodór
Ag + HNO3-> reakcja nie zachodzi
c)tlenek metalu + kwas ---> sól + woda
Ag20 + 2HNO3 -> 2AgNO3 + H20
d)sól+ kwas (I) -----> sól (II) + kwas (II)
Ag2SO4 + 2HNO3 -> 2AgNO3 + H2SO4
e)sól (I) + sól (II) -----> sól (III) + sól (IV)
Ag2SO4 + 2NaNO3 -> Na2SO4 + 2AgNO3
f)tlenek kwasowy + zasada -> sól + woda
N2O5 + 2AgOH -> 2AgNO3 + H2O
g)metal + niemetal----> sól
nie mozna tak orzymac tej soli
h)tlenek zasadowy + tlenek kwasowy ---> sól
N2O5 + Ag2O -> 2AgNO3
i)sól (I) + zasada (I)-----> sól (II) + zasada (II)
NaNO3 + AgOH -> AgNO3 + NaOH
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T15:57:26+01:00
A)Kwas + zasada---> sól+woda
HNO3+AgOH--->AgNO3+H2O
b)metal + kwas ---> sól + wodór
tutaj nie zachodzi reakcja bo Ag nie wypiera H2
c)tlenek metalu + kwas ---> sól + woda
Ag2O+2HNO3--->2AgNO3+H2O
d)sól+ kwas (I) -----> sól (II) + kwas (II)
AgClO4+HNO3--->AgNO3+HClO4
e)sól (I) + sól (II) -----> sól (III) + sól (IV)
AgClO4+NaNO3--->AgNO3+NaClO4
f)tlenek kwasowy + zasada -> sól + woda
N2O5+2AgOH-->2AgNO3+H2O
g)metal + niemetal----> sól
tutaj tak sie nie da bo to jest sol kwasu tlenowego
h)tlenek zasadowy + tlenek kwasowy ---> sól
Ag2O+N2O5--->2AgNO3
i)sól (I) + zasada (I)-----> sól (II) + zasada (II)
NaNO3+AgOH-->NaOH+AgNO3

wedlug mnie koledzy niestety zle zrobili reakcje Sol+sol albo sol+kwas bo do reakcji bierze sie substancje rozpuszczalne w wodzie a Ag2SO4 raczej marnie rozpuszcza sie w wodzie
1 1 1