Na walnym zgromadzeniu wszystkich pracowników firmy Fiksus doszło do burzliwej kłótni. Część pracowników wyszła z sali. Dyrektor zauważył, że jeśli salę opuści jeszcze jeszcze jedna osoba, to pozostanie tylko jedna trzecia pracowników. Wyszedł więc i nakłonił dwie osoby do powrotu razem z nim na salę obrad. Dzięki temu w dalszej części zebrania brała udział połowa pracowników firmy Fiksus. Ilu ich było? [chodzi o liczbę pracowników którzy brali udział w dalszej części zebrania].


Podaj działania

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T15:54:58+01:00
Y- osoby które wyszły
x- wszyscy pracownicy

x-y-1 = 1/3x |*3
x-y+2=1/2x |*2

3x-3y-3=x
2x-2y+4=x

3x-3y-3 = 2x-2y+4
x-y=7

x-y=7
y+1=2/3x |*3

x=7+y
3y + 3 = 2x

14+2y = 3y + 3
-y = -11
y=11

x=7+11 = 18
2 5 2
2010-01-28T16:15:52+01:00
Y- osoby które wyszły
x- wszyscy pracownicy

x-y-1 = 1/3x |*3
x-y+2=1/2x |*2

3x-3y-3=x
2x-2y+4=x

3x-3y-3 = 2x-2y+4
x-y=7

x-y=7
y+1=2/3x |*3

x=7+y
3y + 3 = 2x

14+2y = 3y + 3
-y = -11
y=11

x=7+11 = 18


Powinno być dobrze :D
6 2 6