Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T15:58:42+01:00
Jeżeli prędkość wzrośnie 2 razy to Ek wzrośnie 2 razy
Ek=m*V2/2
Ek=m*(2V)2/2
Ek=m*4V2/2
Ek=m*2V2
analogicznie dla 3 razy wzrośnie 4,5 razy
jeśli wzrosnie 4 razy to energia wzrośnie 8 razy
2 2 2
2010-01-28T16:00:31+01:00
Ek=½mv²

a)
Ek2=½m(2v)²
Ek2/Ek=½m(2v)²/½mv²
Ek2/Ek=4

b)
Ek2=½m(3v)²
Ek2/Ek=½m(3v)²/½mv²
Ek2/Ek=9

c)
Ek2=½m(4v)²
Ek2/Ek=½m(4v)²/½mv²
Ek2/Ek=16


Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T16:02:06+01:00
Wzór na Ek to Ek=mv²/2
czyli podstawiajac pod V kolejne 2V, 3 V, 4V i porównując otrzymamy np,
Ek₂/Ek₁= (m(2V)²*2)/(mV²*2) po skróceniu dwójek i m otrzymamy 4V²/V² skracamy V² i otrzymujemy 4, czyli bez zmiany masy i wzroście dwukrotnym prędkości Ek wzrośnie czterokrotnie. Podstawiając odpowiednio 3V i 4V otrzymamy, że prędkość wzrośnie 9 i 14 krotnie.
1 5 1