Odpowiedzi

2010-01-28T16:01:26+01:00
Hm..
Ja zrobiłam to tak:

Jest to liczba 36 :)
A suma liczb, która jest 6 razy mniejsza to:
3+3=6

a 6*6=36
czyli wychodzi, że będzie to 36 :)

Pozdrawiam..
4 1 4
2010-01-28T16:04:08+01:00
X - cyfra dziesiątek
y - cyfra jedności

6(x+y)= 10x + y

Wiesz co, przepraszam, ale wydawało mi się, że rozwiążę to zadanie....

Ale to pierwsze równanie jest dobre.

1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T16:04:14+01:00
10x+y=6*(x+y)
10x+y=6x+6y
4x=5y
x=5
y=4
Odp. Ta liczba to 54, bo 6*(5+4)=6*9=54;)
3 3 3