Hurtownia odzieży zakupiła 12 jednakowych zimowych płaszczy i 15 jednakowych kurtek za łączną kwotę 13 500 zł. Płaszcz było o 180 zł droższy niż kurtka . Oblicz cenę zakupu przez hurtownię płaszcza oraz cenę zakupu kurtki. Zapisz wszystkie obliczenia.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T16:22:13+01:00
X-cena zimowego płaszcza
y-cena kurtki

12x+15y=13500
x=180+y

12(180+y)+15y=13500
x=180+y

2160+12y+15y=13500
x=180+y

27y=13500-2160
x=180+y

27y=11340 I:27
x=180+y

y=420
x=180+420

y=420
x=600

cena płaszcza:600 zł, cena kurtki 420zł



2010-01-28T16:22:38+01:00
13500:27=500
500:2=250
250-90=160
250+90=340

Odp.Cena zakupu jednego plaszcza to 340zł a jednej kurtki to 160zł