Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T17:12:19+02:00
Odezwij sie pod numer gadu 10702257 to wytlumacze:)
2009-10-04T17:18:49+02:00
Długość geograficzna jest to kąt między półpłaszczyzną południka początkowego 0 stopni a półpłaszczyzną południa przechodzące przez dany punkt na powierzchni ziemi. Długość geograficzna wschodnia lub zachodnia.
Szerokość geograficzna jest to kąt zawarty między płaszczyzną równika 0 stopni a promieniem ziemskim przechodzącym przez dany punkt na powierzchni Ziemi. Szerokość geograficzna północna lub południowa.
2009-10-04T18:12:28+02:00
U mnie na geografi pani podała taką ściąge :
jako pierwszą określa się szerokość :
szerokość->równoleżniki->północna N lub południowa S

jako drugą okresła sie długość:
długość->południki->wschodnia E lub zachodnia W