Odpowiedzi

2010-01-28T16:06:51+01:00
Żelazko jest przykładem prostego grzejnika gdzie jako radiator odprowadzający ciepło wykorzystana jest stopa. Stopa ta wykonana jest ze stopu (z reguły na bazie aluminium) z wewnętrznym wyprofilowaniem umożliwiającym zamontowanie wymiennika ciepła. Wymiennik jest wykonany z drutu oporowego zatopionego w masie ceramicznej. Temperatura nagrzewania się żelazka jest sterowana przez prosty termostat bimetaliczny z pokrętłem do regulacji.
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T16:11:24+01:00
2010-01-28T19:06:21+01:00
Zastosowanie inne niż prasowanie
żelazko można także zastosować w elektronice, przy wykonywaniu ścieżek na płytkach PCB elektronicznych.Folię z wydrukowanymi ścieżkami nakłada się na surową płytkę PCB i przykłada się do tego na chwilę gorące żelazko.Dzieki temu na płytce PCB zostają naniesione ścieżki które mozna wytrawić potem.

a w żelazku znajduje się drut oporowy które pod wpływem płynącego przez niego prądu nagrzewa się.Z kolei ciepło z drutu oporowego zostaje przeniesione na stopę żelazka(czyli tą włściwą część którą prasujemy.Znajduje się też tam termostat,wyłącznik bimetalowy(wyłącznik przerywa dopływ prądu pod wpływem ciepła,podobny jest też w czajniku elektrycznym).W bardziej nowoczesnych modelach może też znajdować się jakaś doddatkowa elektronika
7 3 7