Odpowiedzi

2010-01-28T16:19:18+01:00
Uzalżnianie się od gier komputerowych może spowodować załamanie psychiczne . Ktoś kto gra w tibia nie widzi świata poza tibia , jest w stanie wszystko zrobić aby zagrać w tibie .
Leczenie:
należy wybrać się z dzieckiem to psychologa i porozmawiać z nim
2010-01-28T16:23:43+01:00
Długie granie na komputerze może skończyć się uzależnieniem. Skutkami mogą być wulgarne słowa, bilatyki, wpadnięcie w nałóg (papierosy, narkotyki). Żeby wyleczyć się z tego nałogu najlepiej opanować się, a jeśli nie jest to możliwe poprosić brata, siostrę, mamę, tatę, obojętnie kogo, aby po prostu zabrali komputer na dłuższy czas.
Pamiętajmy, że jeśli nie chcemy wyjść z tego nałogu to nigdy z niego nie wyjdziemy. W tym przypadku potrzebna jest mobilizacja lub nawet wizyta u specjalisty.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T16:29:08+01:00
Skutki uzależnienia grania w Tibie:
*opuszczenie się w nauce;
*spędzanie wiele godzin grając;
*nie chodzi się ,do szkoły bo uważa się że lepiej sobie pograć;
*zbyt długie przesiadywanie przed monitorem wpływa negatywnie na układ nerwowy, następuje wzrost nerwowości, rozdrażnienia, pobudliwości, kłopoty z koncentracją.
Jak leczyć takie uzależnienie:
- wprowadzić zasadę, że najpierw są obowiązki a potem komputer.
- ograniczyć czas spędzany przed monitorem, od 1 do 2 godzin.
- dbać o przerwy w siedzeniu przed komputerem. Jeśli jest to praca dłuższa, przerwy powinny być co 30 minut.
- poszukać innych także atrakcyjnych i ciekawych form spędzania wolnego czasu.