Cyfra dziesiątek liczby dwucyfrowej jest dwa razy większa niż cyfra jedności. Jeżeli zaminimy kolejność cyfr w liczbie, to nowa liczba będzie o 36 mniejsza od pierworotnej. Znajdź liczbę pierworotną

Zadanie to za pomocą równań koniecznie napisać jak to robiliście DAM NAJ :*

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T16:28:42+01:00
X - cyfra jedności
2x - cyfra dziesiątek
Liczba
10*2x + x
Liczba o przestawionych cyfrach
10x + 2x
Mamy
[10*2x + x] - [ 10x +2x] = 36
21 x - 12 x = 36
9 x = 36
x = 36 : 9 = 4
cyfra jedności : 4
cyfra dziesiątek: 8
Liczba: 84
Liczba o przestawionych cyfrach: 48
Różnica tych liczb: 84 - 48 = 36
Odp.Tą liczbą jest 84.
2010-01-28T16:33:27+01:00
X - cyfra jedności

2x - cyfra dziesiątek


Liczba

10*2x + x

Liczba o przestawionych cyfrach

10x + 2x

Więc:


[10*2x + x] - [ 10x +2x] = 36

21 x - 12 x = 36

9 x = 36

x = 36 : 9 = 4

cyfra jedności : 4

cyfra dziesiątek: 8

Liczba: 84

Liczba o przestawionych cyfrach: 48

Różnica tych liczb: 84 - 48 = 36

Odpowiedź:. tą liczbą jest 84.



2010-01-28T16:53:02+01:00
cyfra jedności | x | 4
cyfra dziesiątek | 2x |2*4=8

pierwsza liczba |10*2x + x
po zamianie | 10*x + 2x

(10*2x + x) - (10*x + 2x) = 36
9x=36 |9
x=4


ta cyfra to 84 ;)