Które z podanych czasowników są:
a) przechodnie-......................................................
b) nieprzechodnie-.................................................................
czytać, pisać, jechać, kochać, iść, spać

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T16:27:19+01:00
Przechodnie- czytać,pisać,kochać
jechać,iść,spać - nieprzechodnie
1 5 1
2010-01-28T16:31:30+01:00
Czasownik nieprzechodni - czasownik, który nie może mieć dopełnienia bliższego i w związku z tym nie tworzy strony biernej. Rodzajem czasownika nieprzechodniego jest czasownik inakuzatywny. Np. spać.

Czasownik przechodni- czasownik, który może posiadać dopełnienie bliższe. Czasowniki przechodnie mogą tworzyć formy strony biernej. Np. wybrać.
1 1 1