Wypisz epitety i orzeczenia z wierszy;
Rzekł szczygieł do słowika,który cicho siedział:
"Szkoda,że krótko śpiewasz".Słowik odpowiedział:
"Co mi dała natura,wypełniam to wiernie.
Lepiej krótko,a dobrze,niz długo,a miernie".

NIe nowina,ze głupi mądrego przegadał;
Zadowolony wiec,iż uczony nic nie odpowiadał,
tym bardziej jeszcze krzyczeć przeraźliwie począł;
Na koniec ,zmordowany,gdy sobie odpoczął,
Rzekł mądry,żeby nie był w odpowiedzi dłuzny;
"Wiesz,dlaczego dzwon głosny?Bo wewnątrz jest próżny".

3

Odpowiedzi

2009-10-04T17:25:10+02:00
Orzeczenia : rzekł, siedział, śpiewasz, odpowiedział, dała, wypełniam, przegadał, odpowiadał, krzyczeć, począł, odpoczął, rzekł, jest

epitety: głośny, próżny,
2009-10-04T17:25:21+02:00
Epitety: głupi, próżny, uczony, mądry, dłużny

orzeczenia: przegadał, odpowiadał, odpoczął, jest
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-04T17:27:53+02:00
Epitet
krotko śpiewasz, wypełniam to wiernie, krzyczeć przeraźliwie, dzwon głośny

orzeczenia :
rzekł, siedzial, śpiewasz, odpowiedzial, dała, wypełniam, przegadał, odpowiadał,począł, odpoczął, jest