Na stole postawiono trzy talerze o różnych wielkościach: duży, średni i mały. Na dużym talerzu mieści się pięciokrotnie więcej cukierków niż na małym, a na małym połowa tego co na średnim. Jeśli przez x oznaczamy ilość cukierków mieszczących się na średnim talerzu, to wyrażenie opisujące łączną ilość cukierków na wszystkich trzech talerzach można zastąpić następująco:
A 2,5x B 3x C 3,5x D 4x

2

Odpowiedzi

2010-01-28T16:27:00+01:00
Odp d 4x
bo skoro x - sredni talez to
0,5x- maly talez
5*0,5x=2,5x duzy talez

2,5x+x+0,5x=4x
1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T21:59:16+01:00
Mały talerz - 1/2x
średni talerz - x
duży talerz - 2 i 1/2x

dodajemy to:
1/2x + x + 2 i 1/2x = 4x

Odp. D - 4x