Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T16:34:54+01:00
Jeśli podnosisz do kwadratu liczbę parzystą(p), to zawsze wychodzi też parzysta. Jak jeszcze dodasz "p", to to, czy jest parzysta, czy nie, się nie zmieni.
A jeśli podniesiesz do kwadratu liczbę nieparzystą(np), to wyjdzie nieparzysta.
Ale jak dodasz jeszcze jedną np, to wynik będzie parzysty, bo zawsze jak dodajesz do siebie dwie liczby nieparzyste, to wynik wychodzi parzysty..


Np. 5*5+5=25+5=30,
albo: 4*4+4=16+4=20

:)
1 5 1
2010-01-28T16:38:13+01:00
2 do kwadratu +2 = 6/2=3 (liczba parzysta)
3 do kwadratu +3 =12/2=6 (liczba parzysta)
4 do kwadratu +4 =20/2=10 (liczba parzysta)


a*a+a=b
b/2= liczba parzysta ,gdy

a∈N
b∈N