A. oblicz objętość graniastosłupa prostego o wysokości 18cm którego podstawą jest romb o przekątnych długości 9cm i 12 cm
B. Podstawą graniastosłupa prostego o wysokości 5cm jest trapez prostokątny o podstawie dlugosci 6cm i 8cm krótsze ramie trapezu ma dlugosc 2 cm oblicz objętość tego graniastosłupa


proszę szybko pilne

2

Odpowiedzi

2010-01-28T16:44:00+01:00
A:
h = 18cm
Pp = 9x12\2= 54 cm2
V= 54x18=972 cm3
B:
h= 5cm
Pp= 6+8x2\2= 14cm2
V= 14x5=70cm3
13 4 13
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T17:00:49+01:00
A. Pp(pole podstawy)=9cm*12cm/2=54cm kwadratowych
V( objętośc)=18cm*54cm=972cm sześcienne(czyli u góry mała 3)
B. Pp=(6cm+8cm)*2cm/2=14cm kwadratowych
V=14cm*5cm=70cm sześcienne
! Tam gdzie postawiłam znak "/" to musiz postawić kreske ułamkową
20 4 20