Odnowienie drewnianej szafy polega na dwukrotnym pomalowaniu jej lakierem ( front i dwie ściany boczne ). Szafa ma wymiar: wysokość 1.8m szerokość 2m głębokość 0.5m. Jeden pojemnik lakieru wystarcza na pomalowanie 5m. Ile pojemników lakieru trzeba kupić?

2

Odpowiedzi

2010-01-28T16:43:14+01:00
Front= 1,8 x 2= 3,6
ściany bocznex2= 2x0,5x2= 2
f+ś.b.= 5,6 m
5,6x2=11,2m
Potrzeba 3 puszek farby
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T16:49:54+01:00
Pole drzwi frontowych= 1,8*1=1,8m kwadratowego
Pole drzwi bocznych= 1,8*0,5=0,9m kwadr. 0,9m*2=1,8 kwadr.
1,8+1,8=3,6 m kwadr. <---całkowita powierzchnia
dwa razy malowane-- 3,6*2=7,2m kwadr.


Potrzebane są dwa opakowania lakieru :)