Uporządkuj jednomian.
a) 2a*5
b) g*g*g*g
c) a*b*a
d)3*x*(-2)
e) 5*x*4*y*b
f) 5*x*(-3)*x*y
g)2x*2x
h) ab*ab*a
i) (-2)b*(-3)b*4b
j) -p(-q)*2p
k) 5t*2k*(-t)
l) -2x(do potęgi drugiej)*4x

Napisz cztery jednomiany podobne do podanego.
a) 2ab
b) 3x(do potęgi drugiej)
c) -cd(do potęgi trzeciej)e
d) -1/4a

Bardzo proszę o jak najszybsze rozwiązania!.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T16:58:56+01:00
^2 oznacza do kwadratu, a ^3 do trzeciej
Uporządkuj jednomian.
a) 2a*5=10a
b) g*g*g*g=g^2
c) a*b*a=a^2b
d)3*x*(-2)=-6x
e) 5*x*4*y*b=20bxy
f) 5*x*(-3)*x*y=-15x^2y
g)2x*2x=4x^2
h) ab*ab*a=a^3b^2
i) (-2)b*(-3)b*4b=24b^3
j) -p(-q)*2p=pq*2p=2p^2q
k) 5t*2k*(-t)=-5t^2*2k=-10kt^2
l) -2x(do potęgi drugiej)*4x=16x^3

Napisz cztery jednomiany podobne do podanego.
a) 2ab
b) 3x(do potęgi drugiej)
c) -cd(do potęgi trzeciej)e
d) -1/4a

a) 4xy; 2de; 9kl; 5ij
b) 2k(do potęgi drugiej); 3l(do potęgi drugiej); 5g(do potęgi drugiej); 8z(do potęgi drugiej)
c) -ab(do potęgi trzeciej)c; -bc(do potęgi trzeciej)d; -ef(do potęgi trzeciej)g; -kl(do potęgi trzeciej)m
d) -2/6e; -3/4d; -8/16b; -4/5b

Daj najj :)
11 3 11
2010-01-28T17:02:40+01:00
A. 10a
b. g ( do potęgi czwartej)
c.a(do potęgi2)b
d. -6x
e.20bxy
f. -15x (do poregi2)y
g. 4x(do potęgi2)
h.a(do potęgi 3)b(do potęgi2)
i 24b(do potęgi3)
j. 2p (do potęgi 2) q
k 10kt(do potęgi2)
l -8x(do potęgi3)


a. 3ab,10xy, 2kx,7cl
b.4k², 5x³, 2y², 8z⁴
c. -bn²z, a²nz, bc⁴x, coz³
d. ¼y, 7/8z, -3/4n, 4/5y

Mam nadzieję że pomogłam ;)
12 3 12