Rozwiąż równanie:
a)12y -(y+5)=10y-1
b)2(u-5)+15=3(u-4)+10
c)-3(y/3+1)-2=4(1-y)
d)2(3a-2)-6=4,5(2a-1)+1/2

y/3 i 1/2 jako ułamek

to zadanie jest z równania pierwszego stopnia z jedną nie wiadomą

z góry dziękuje i proszę o szybka odpowiedz :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T16:47:47+01:00
A)12y -(y+5)=10y-1
12y-y-5=10y-1
12y-y-10y=5-1
y=4
b)2(u-5)+15=3(u-4)+10
2u-10+15=3u-12+10
2u-3u=10-12+10-15
-u=-7 /*(-1)
u=7


d)2(3a-2)-6=4,5(2a-1)+1/2
6a-4-6=8a-4,5+1/2
6a-8a=-4+4+6
-2a=6 /(-2)
a = -3
1 4 1
2010-01-28T16:47:58+01:00
A)12y -(y+5)=10y-1
12y - y - 10y = -1-5
y = -6

b)2(u-5)+15=3(u-4)+10
2u - 10 + 15 = 3u - 12 +10
2u - 3u = 10 - 15 - 12 + 10
-u = -7 | : ( -1 )
u = 7




1 3 1
2010-01-28T16:48:56+01:00
A)
12y - (y + 5) = 10y - 1
12y - y - 5 = 10y - 1
y = 4

b)
2(u - 5) + 15 = 3(u - 4) + 10
2u - 10 + 15 = 3u -12 + 10
7 = u

c)
-3(y/3 + 1) - 2 = 4(1 - y)
-y - 3 - 2 = 4 - 4y
3y = 9
y = 3

d)
2(3a - 2) - 6 = 4,5(2a - 1) + 1/2
6a - 4 - 6 = 9a - 4.5 + 0.5
6a - 10 = 9a - 4
-6 = 3a
a = -2
1 5 1