Odpowiedzi

2010-01-28T16:56:18+01:00
1.Salomon prosił Boga o mądrośc i właśnie to otrzymał. Dzięki mądrości osiągnął wielki finansowy i dyplomatyczny sukces.

2.Mądrość Salomon dostał od Boga dlatego, że Go miłował. Grzech jego polega na tym iż pod koniec życia kochał bardziej od Boga swoje żony. W konsekwencji stracił mądrość.

3.Świątynia była dla Izraelitów Domem Bożym :)


PS Zad. 3 - Strzelałem
10 4 10
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T16:58:44+01:00
1. salomon prosil Boga tylko o madrosc zeby mogl byc dobrym wladca i w dobry sposob rozwiazywac konflikty ludu. dzieki temu ze nie prosil o nic dla siebie otrzymal taka madrosc jakiej nie mial zaden z ludzi. otrzymal rozniez to o co nie prosil czyli bogactwo i slawe.
2. salomon mial wiele zon, cudzoziemek, ktore nie czcily prawdziwego Boga. pod ich wplywem zaczal oddawac czesc innym bogom. w rezultacie przestal sie tez zyczliwie odnosic do ludu, ktory przestal byc tak szczesliwy jak dawniaj. Bóg powiedzial salomonowi ze po jego smierci kiedy panowac bedzie jego syn, odbierze mu krolestwo i odda komus innemu. nie odbierze mu go jednak calkowicie.
3. dzieki swiatyni Izraelici mogli prowadzic czyste wielbienie Boga, składac mu tam ofiary. swiatynia byla centrum wyslawiania prawdziwego Boga
12 4 12