Jakie miary muszą miec pozostałe kąty wewnętrzne czworokąta aby można było opisać na nim koło,jeżeli miary dwóch
kolejnych jego kątów są równe:
a)28⁰,115⁰
b)107⁰.162⁰
c)4β,5β,a miara trzeciego jest o 20⁰ większa niż miara pierwszego
kąta

⁰-stopni
DAm naj:):****

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T16:48:53+01:00
A) 28⁰, 115⁰, 152⁰, 65⁰
obliczenia:
180-28=152
180-115=65


b) 107⁰, 162⁰, 73⁰, 18⁰
obliczenia:
180-107=73
180-162=18


c) 80⁰, 100⁰, 100⁰, 80⁰
4B+4B+20=180
8B=160 |:8
B=20

4*20=80
5*20=100
80+20=100
180-100=80


sumy dwóch przeciwległych kątów muszą być równe i wynosić 180 stopni
2010-01-28T17:03:50+01:00
Aby na czworokącie można było opisać okrąg wystarcza, żeby jego przeciwległe kąty miały sume 180 stopni


a)

180⁰-28⁰=152⁰
180⁰-115⁰=65⁰, czyli kąty maja miare:
28⁰, 115⁰, 152⁰, 65⁰

b)

180⁰-107⁰=73⁰
180⁰-162⁰=18⁰
107⁰, 73⁰, 162⁰, 18⁰

c)
4β+4β+20=180⁰
8β=160⁰ |:8
β=20⁰

4×20=80
5×20=100
80+20=100
180-100=80

80⁰, 100⁰, 80⁰, 100⁰

2010-01-28T19:33:05+01:00
A) 180⁰-28⁰=152⁰
180⁰-115⁰=65⁰
czyli kąty mają miary: 28⁰, 115⁰, 152⁰ 65⁰

b) 180⁰-107⁰=73⁰
180⁰-162⁰=18⁰
czyli kąty mają miary: 107⁰, 162⁰, 73⁰ i 18⁰

c) 4B+4B+20=180
8B=160 ||:8
B=20
5*20⁰=100⁰
4*20⁰=80⁰
80⁰+20⁰=100⁰
360⁰-100⁰-100⁰-80⁰=80⁰
czyli kąty mają miary: 100⁰, 100⁰, 80⁰ i 80⁰