PROSZĘ O OBLICZENIA !!

Jedna ze ścian w przedpokoju ma kształt prostokąta o wymiarach 200cm x 270cm.Na ścianie tej wisi lustro w kształcie rombu o przekątnych długości 135 cm i 180 cm.Jaką część powierzchni ściany zajmuje to lustro ?

___________________________________________

PROSZĘ O OBLICZENIA !!

W trapezie o wysokości 2dm jedna z podstaw ma długość 12 cm,a druga podstawa jest od niej trzy razy dłuższa.Jakie pole ma ten trapez?

____
50pkt !

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T16:54:27+01:00
Obliczamy pole ściany przedpokoju:
P=a×b
P= 200cm × 270cm = 54000 cm²
Obliczamy pole lustra:
P= (e×f)/2
P=(135×180)/2 = 12150 cm²

54000 - 100 %
12150 - x%
54000x= 1215000
x = 22,5 %
Odp:Lustro to zajmuje 22,5% ściany
___________________________________________

2dm=20cm
12cm- jedna podstawa
12×3=36cm- druga podstawa

Teraz pole:
(a+b)×h ÷2
(12+36) ×20 ÷2=480cm²



2010-01-28T16:55:53+01:00
Ściana ma powierzchnie :
s₁=200cm x 270cm = 54000 cm²
Wzór na pole rombu to
s₂=e*f/2 gdzie e, f to przekątne czyli
s₂=135cm x 180 cm / 2 = 12150 cm²
Jaką część zajmuje lustro ?
s₂/s₁=12150/54000=0,225 a to jest 22,5 %
-------------------------------------------------------
Wysokość
h=2dm=20cm
Podstawy:
a=12cm
b=3*12cm=36cm
P=(a+b)*h/2=(12+36)* 20 / 2 = 480 cm²
2010-01-28T16:57:39+01:00
1.Pole prostokąta=200*270=54000cm²
pole rombu=135*180/2=24300/2=12150cm²

12150:54000=0,225
czyli lustro zajmuje 22,5% ściany


2.P=(a+b)/2*h
P=(36+12)/2*20cm 2dm=20cm druga podstawa;12*3=36
P=48/2*20
P=24*20
P=480cm²