Odpowiedzi

2010-01-28T16:56:41+01:00
-gornictwo
-zly klimat spowodowany kopalniami
-zla ziemia uprawna (zeby to zmienic)
mam nadzieje ze pomoglem
ja nieumiem
1 1 1
2010-01-28T16:59:36+01:00
Słuchajcie, musicie to koniecznie zobaczyć, nawet nie wiecie jak tu jest pięknie. Krajobraz jest po prostu niesamowity. Te wszystkie stare zamki, które tu się znajdują wyglądają tak nadzwyczajnie. Koniecznie musicie też spróbować tych wszystkich pysznych smakołyków. Mówię wam na Śląsku jest cudownie.
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T17:21:09+01:00
Warto odzwiedzać Śląsk ponieważ:
a)Jest bardzo zróżnicowany pod względem ukształtowania powierzchni-na południu i na zachodzie występują góry,w południowo-wschodniej części znajdują się wyżyny,a pozostały obszar to obszar nizinny.
b)Przez śląsk przepływa dużo rzek,np:Odra
c)Śląsk jest bardzo dobrze rozwinięty pod względem przemysłowym np:
-przemysł hutniczy
-przemysł energetyczny
-przemysł motoryzacyjny
-przemysł włókienniczy
-przemysł chemiczny
d)Występuje tu duże wydobycie surowców takich jak:
-węgiel kamienny
-węgiel brunatny
-miedz
-i inne surowce mineralne
e)Ciekawe stroje ludowe.
Ślązaczka może ubrać się na trzy sposoby:
-kiecka, zopaska, kabotek i wierzcheń
-kiecka, zopaska i jakla
-kiecka, zopaska, kabotek i merynka (chusta)
Natomiast strój meski składa się z:
-szaketu
-westy(kamizelki)
-białej koszuli
-szczewników(butów)
-galot (spodni)
-jedwobki
-hut(kapelusz)
d)
1 5 1