Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T16:57:49+01:00
Igrzyska Olimpijskie - Porównanie igrzysk starożytnych a nowożytnych.

IGRZYSKA STAROŻYTNE:

MIEJSCE: Olimpia

CZAS TRWANIA: 5 dni

UCZESTNICY: Tylko mężczyźni.

CEREMONIAŁ: I dzień - składanie ofiar posągowi Zeusa.

DYSCYPLINY: Pentatlon (pięciobój - bieg krótki, skok w dal, rzut oszczepem, rzut dyskiem, zapasy), wyścig rydwanów, bieg w zbroi, recytowanie wierszy, pankration (wsztstkie chwyty dozwolone).

NAGRODY: Wieniec laurowy i tytuł mistrza.



IGRZYSKA NOWOŻYTNE:

MIEJSCE: Ateny, Sydney, Atlanta, ...

CZAS TRWANIA: Od ok. 16 dni do ok. 30 dni.

CEREMONIAŁ: 1. Wstęp, 2. Defilada, 3. Hymn olimpijski, 4. Flaga olimpijska, 5. Znicz olimpijski, 6. Przysięga olimpijska, 7. Idee i maksymy, 8. Otwarcie I.O., 9. Zamknięcie I.O.

DYSCYPLINY: LETNIE: Lekkoatletyka, podnoszenie ciężarów, zapasy, strzelanie, szermierka, kolarstwo, tenis, gimnastyka, pływanie, maraton, biegi, wioślarstwo, łucznictwo, żeglarstwo, jeździectwo, judo, koszykówka, piłka - nożna ; ręczna ; wodna, siatkówka.
ZIMOWE: Bobsleje, hokej na lodzie, łyżwiarstwo - figurowe ; szybkie, saneczkarstwo, skoki narciarskie, snowboarding.

NAGRODY: Medale - złoty, srebrny i brązowy; puchary.
1 1 1
2010-01-28T17:03:45+01:00
W STAROŻYTNOSCI:
- mogli brac udział w igrzyskach wyłącznie mezczyzni
- zapalany był znicz
- były inne konkurencje jak np. rzut oszczepem
- "gladiatorzy" walczyli zazwyczaj z niewolnikami

w NOWOŻYTNOSCI:
- moga brac udział w igrzyskach równiez kobiety
- dzis konkurencje sie zmieniły... np. jest boks zamiast rzutu oszczepem
- sa 3 miejsca na podjum.. a w starozytnosci było tylko 1

Nie jestem tego na 100% pewna.. moze na 99,9 % ; )
2 3 2