Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T17:02:29+01:00
*
Gruba tkanka tłuszczowa oraz gęsta warstwa włosów, chroniące przed zimnem. Dzięki nim, nawet w zamarzającej wodzie, temperatura ciała foki (mierzona 4 mm pod skórą) stale wynosi 35°C.


*
Silne zęby pozwalające przebijać lód i wygryzać otwory niezbędne do oddychania.

*
Opływowy kształt ciała i kończyny przednie zamienione w płetwy, ułatwiające sprawne pływanie i zdobywanie pokarmu.


*
Duża ilość krwi w stosunku do masy ciała i efektywne przyswajanie tlenu (pięciokrotnie większe niż u człowieka), umożliwiające głębokie nurkowanie (do 720 m) i przebywanie pod wodą nawet 70 minut. Podczas nurkowania działa swoiste przystosowanie - serce zwalnia rytm, a krew przestaje dochodzić do mniej ważnych narządów. Dzięki temu mózg, watroba, nerki i macica są stale bardzo dobrze ukrwione.

*
Dobrze rozwinięte zmysły orientacji w przestrzeni, dzięki którym nawet podczas antarktycznej zimy mogą odnaleźć pod wodą przeręble oddechowe.
7 3 7
2010-01-28T17:03:12+01:00
Przystosowania:
*gruba tkanka tłuszczowa
*gęsta warstwa włosów, chorniących przed zimnem (dzięki temu temp. ciała foki bezustannie wynosi 35 stopni)
*opływowy kształt ciała
*kończyny przednie zamienione w płetyw, dzięki czemu foka ma ułatwione pływanie
*silne zęby
* duża ilośc krwi (w stosunku do masy ciała)
* rozwinięte zmysły orientacji
6 4 6