Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T17:04:59+01:00
Można to zrobić z twierdzenia Pitagorasa: a²+b²=c²
a=12cm
b=35cm
12²+35²=c²
144+1225=c²
c²=1369 , c>0
c=37[cm] - długość poręczy przy jednym stopniu
12*37cm=444cm - długość poręczy przy dwunastu stopniach
2010-01-28T17:05:12+01:00
12kwardrat+35kwardrat=x kwardrat
144+1225=x kwardrat
1369pod pierwiastkiem=x
x=37

długość poręczy=37*12
długość poręczy=444cm