Deltoid podzielono wzdłuż przekątnej dlugości 12cm nadwa trójkąty o wysokościach 6cm i 8cm. Oblicz pole tego deltoidu.

Proszę, pomóżcie, mam to na jutro!
Rysunek mam i wiem, że ma wyjść 84cm/2, tylko nie wiem jak do tego dojść.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T17:08:59+01:00
Odpowiedź w załączniku;)

Mam nadzieję, że zrozumiałeś na czym polega to zadanie;)
2010-01-28T17:09:26+01:00
Jeśli deltoid podzielono w zdłuż przekatnej na 2 trojkaty to trzeba obliczyc P1 czyli P1=12cm *6cm P1=36cm kwadratowych teraz obliczamypole drugiego P2=12cm*8cm P2 48cm kwadratowych a teraz pozostaje obliczyc pole deltoidu czyli P deltoidu = 36cm kwadratowych + 48 cm kwadratowyc Pdeltoidu =84 cm kwadratowe Prosze :)