Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T17:09:56+01:00
4 , 8√2 - długości przekątnych rombu , zatem
a² = 2² + (4√2)² = 4 + 16*2 = 4 + 32 = 36
a = √36 = 6
a - długość boku rombu
Odp.
obwód L = 4*a = 4*6 = 24
97 2 97
2010-01-28T17:12:13+01:00
Prekątne w rombie:
- są prostopadłe
- dzielą sie na połowy

Mamy więc trójkąt prostokątny o przyprostokatnych 2 i 4√2 (połowy przekątnych)
oraz przeciwprostokatnej = bokowi rombu x
czyli z tw. Pitagorasa:
x²=2²+(4√2 )²
x²=4+32
x²=36
x=6

Bok rombu ma długość 6, czli obwód:
Ob=4x
Ob=4*6=24
18 4 18