1 . Na zlecenie klienta makler ma kupić akcje spółek A i B za 1000 zł. Cena jednej akcji spółki A jest równa 4.25zł, a jedna akcja spółki B kosztuje 6.75 zł. Ile maksymalnie akcji każdego rodzaju makler może kupić, jeśli tańszych akcji ma być o 10 więcej niż droższych?

2 . W gimnazjum 65 % osób uczy sie j.angielskiego , a pozostali j. niemieckiego . Ile osób uczy się j.niemieckiego , jeśli do tego gimnazjum uczęszcza 560 uczniów ?

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T17:19:17+01:00
1. A. 1000:4.25=235
B. 1000:6,75=148
148-10=138-maksymalna ilosc akcji
235+10=245-maksymalna ilosc akcji

2. 100%-65%=35%

100%-560
35%-x

100x-35*560
100x=19600/100
x=196
odp. niemieckiego uczy się 196 osob
2010-01-28T17:45:19+01:00
1.
x-ilosc akcji spolki A
y-ilosc akcji spolki B

4,25x+6,75y=1000
y=x+10

4,25x+6,75(x+10)=1000
4,25x+6,75x+67,5=1000
11x=932,5
x=84 (w zaokrągleniu 85 bo tam było 84 z nieskończonością a że nie ma być takiego czegoś no to stąd to 84)
y=x+10=84+10=94
2.
skoro 65% uczy sie angielskiego to znaczy że
100%-65%=45%-tyle procent uczniow uczy sie niemieckiego
560-tyle jest wszystkich uczniow
a wiec:
45%×560=0,45×560=252
odp: niemieckiego uczy się 252 uczniów