PROSZĘ O OBLICZENIA !!

Jedna ze ścian w przedpokoju ma kształt prostokąta o wymiarach 200cm x 270cm.Na ścianie tej wisi lustro w kształcie rombu o przekątnych długości 135 cm i 180 cm.Jaką część powierzchni ściany zajmuje to lustro ?

Wybierz odpowiedź.
A.¼
B.⅕
C.⁹/₄₀
D.⁹/₂₀

_________________________________

PROSZĘ O OBLICZENIA !!

W trapezie o wysokości 2dm jedna z podstaw ma długość 12 cm,a druga podstawa jest od niej trzy razy dłuższa.Jakie pole ma ten trapez ?
A.48 cm²
B.960cm²
C.48dm²
D.4,8dm²

___
50pkt!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T17:12:31+01:00
Pole ściany=ab
Pole ściany=200*270
Pole ściany=54000cm²

Pole lustra=ef/2
Pole lustra=135*180/2
Pole lustra=12150cm²

12150/54000=0,225=225/1000=45/200=9/40

Odp. C



h=2dm=20cm
a=12cm
b=12*3=36cm
P=(a+b)h/2
P=(12+36)20/2
P=480cm²=4,8dm²

Odp. D


2010-01-28T17:14:08+01:00
Liczymy pole powierzchni ściany -
P = 200cm x 270cm
P = 54000cm²
Liczymy pole rombu
P = ½ 135cm x 180cm
P = 12150cm²

Część powierzchni jaką zajmuje lustro
12150 : 54000 = 9/40

odp.
C.⁹/₄₀
-----------------------------------
długość drugiej podstawy - 12cm x 3 = 36cm

P = ½ (12cm + 36cm) x 20cm
P = 48cm x 10cm
P = 480cm²

1dm² = 100cm²
odp.
D.4,8dm²
2010-01-28T17:20:48+01:00
1. P=a*b
P=200*270
P=54000cm² - pole sciany
P-½(p*d)
P=½(135*180)
P=½*24300
P=12150cm²
12150/54000= 9/40
więc odp.a jest prawidłowa.
2.12*3=36
2dm=20cm
P=½(a+b)*h
P=½(36+12)*20
P=½*48*20
P=24*20
P=480cm²=48dm²
480cm²=48cm²
więc odp. c jest prawidłowa.


mam nadzieję ze pomogłam..
:*