Odpowiedzi

2010-01-28T17:16:50+01:00
X=cena 1 filizanki
y= cena 1talerzyka

6x+6y=42 /:6
x+y=7→x=7-y

2x+6y=26
2(7-y)+6y=26
14-1y+6y=26
5y=26-14
5y=12
y=12:5
y=2,4

x=7-2,4=4,6
odp. filiżanka kosztuje 4,6zł a talerzyk 1,4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T17:17:44+01:00
Filizanki - x
talerzyki - y

6x+6y=42zł
2x+6y=26zł

(6x+6y) - (2x+6y) = 6x+6y - 2x-6y = 4x
42zł-26zł=16zł
4x=16zł /:4
x = 4zł

2x+6y=26zł
2*4zł +6y=26zł
8zł+6y=26zł
6y=26zł-8zł
6y=18zł /:6
y=3zł

;D