Odpowiedzi

2010-01-29T11:57:10+01:00
Karola Wielkiego nazywano tak ponieważ w wyniku podbojów rozszerzył granice swojego państwa na większą część zachodnich obszarów dawnego cesarstwa rzymskiego.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-29T13:01:58+01:00
Władcę państwa Franków Karola Wielkiego nie bez przyczyny nazwano wielkim. Karol w toku licznych wojen(między innymi z Sasami) połączył w swoim ręku dzisiejszą Francję, Niemcy do Łaby, Belgię i Holandię oraz fragment Hiszpanii.Koronę Cesarską Król Franków Karol otrzymał z rąk Papieża Leona III w Rzymie, w Boże Narodzenie w roku 800.
3 3 3