Temat: Łączenie oporników

1.Trzy oporniki o oporach R1= 3Ω , R2=4Ω , R3=5Ω połączono szeregowo i podłączono do źródła napięcia o wartości U=18 V.
Ile będzie wynosić całkowity opór układu oporników ?

2.Dwa oporniki o oporach R1 i R2 połączono szeregowo i włączono do źródła napięcia o wartości U=60 V . Napięcie na oporniku R1 wynosiło U1 =36 V , zaś natężenie w obwodzie było równe I =3A
Jakie były wartości R1 i R2 oporników ?

2

Odpowiedzi

2010-01-28T17:37:14+01:00
1)

R=R₁+R₂+R₃
R=3+4+5
R=12 Ω

2)
60V-36V=24V
R₁=U/I
R₁=36V/3A
R₁=12A
R₂=24V/3A
R₂=8A

1 3 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T17:39:04+01:00
ZAD1
R1=3[Ω]
R2=4[Ω]
R3=5[Ω]
Rz=R1+R2+R3
Rz=3+4+5=12[Ω]

ZAD2
U=60[V]
I=3[A]
U1=36[V]
R1=U1÷I
R1=36÷3=12[Ω]
U2=U-U1=60-36=24[V]
R2=U2÷I
R2=24÷3=8[Ω]

2 5 2