Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T17:34:34+01:00
0,3x - 30% liczby x
0,4y - 40% liczby y
0,4x - 40% liczby

0,3x - 0,4y = 21 /10
3x - 4 y = 210
oraz drugie równanie:
0,4x+3y= 81 /10
4x + 30y= 810
powstaje układ dwóch równań z dwiema niewiadomymi:
3x - 4y = 210
4x + 30y =810
Zdrugiego równania obliczam x
4x =810-y
x=(810-30y):4
i wstawiam do równania pierwszego:
3*(810-30y):4 -4y= 210 /4
3(810-30y)-16y=840
-106y = 840-2430
-106 y =-1590 /: (-106)
y=15

obliczam teraz x
x=(810-30y):4
x=(810-30*15):4 =(810-450):4 = 360:4 =90


liczby te to 90 i 15
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T17:35:53+01:00
30%a - 40%b = 21
40%a + 3a = 81

x = 90
y = 15


Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T17:41:13+01:00
X-pierwsza liczba
y-druga liczba

{0,3x-0,4y=21 /*(-0,4)
{0,4x+3y=81 /*0,3

{-0,12x+0,16y=-8,4
{0,12x+0,9y=24,3
1,06y=15,9 /:1,06
y=15

{y=15
{0,4x+3*15=81

{y=15
{0,4x=36 /:0,4

{y=15
{x=90