Odpowiedzi

2010-01-28T18:01:23+01:00
Grasica jest niezbędna do rozwoju odporności organizmu kazdego człowieka.

Śledziona jest zbiornikiem krwi. Wytwarza immunoglobuliny oraz limfocyty i eliminuje(zużyte) erytrocyty.
10 3 10
2010-01-28T18:03:15+01:00
Grasica:

-odgrywa ważna rolę w układzie limfatycznym
-jest narządem śródpiersia

Śledziona:

-magazynuje krew
-niszczy zużyte erytrocytów

Licze na najlepsz odp.:)
11 3 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T21:46:56+01:00
Grasica
-wytwarza limfocyty(typu B)
-produkuje hormony
Charakterystyka
-znajduje się w środkowej części klatki piersiowej,pod mostkiem zanika od około 12 roku życia.
Śledziona
-wytwarza limfocyty
-pochłania bakterie
-usuwa zużyte lub uszkodzone erytrocyty
-jest magazynem pewnej puli krwi
Charakterystyka
-duży ciemnoczerwony gruczołznajdujący się w okolicy lewego podżebrza (pomiędzy 9 a 11 żebrem).
19 4 19