Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T17:48:41+01:00
1. Słowa i popularnosc młodego Jacka.
2. Przyjazn ze Stolnikiem i miłosc do Ewy.
3. Podanie czarnej polewki.
4. Nieszczesliwe malzenstwo z matka Mateusza.
5. Zabojstwo Stolnika- oskarzenie Jacka o kontakty z Moskwa i zdrade Ojczyzny
6. Ucieczka za granice.
7. Walka w szeregach wojsk napoleonskich.
8. Przywdzianie habitu- przemiana Jacka Soplicy w ksiedza Robaka.
9. Dzialalnosc ksiedza Robaka jako emisariusza.
10. Przygotowanie do powstania przeciw moskalom- wprowadzenie agitacji.
11. Bitwa z moskalami
12. Spowiedz Jacka i przebaczenie Gerwazego.
13. Smierc.
14. Rehabilitacja Jacka- wiosna 1812 roku.
1 5 1
2010-01-28T17:55:54+01:00
1. wielkie znaczenie Jacka wśród szlachty
2.Częste bywanie młodzieńca na zamku na zaproszenie Jacka Soplicy
3.Przyjaźń z Horeszką , wiara w jego bezinteresowność
4.Odwzajemniona miłość do Ewy
5. Pragnienie wyznania swych uczuć Stolnikowi : cyniczna reakcja Horeszki
6.Powód wyjazdy Jacka z ojczyzny dla zapomnienia o ukochanej - rozpacz Ewy poinformowanie młodzieńca przez Horeszkę o planowanym małżeństwa córki z bogatym Kasztelanem
7. Ucieczka Jacka z zamku
8.Poślubie nie ubogiej , niekochanej szlachcianki
9. Upadek moralny Soplicy- pijaństwo, pogarda szlachty
10. śmierć żony, osierocenie Tadeusza
11. Raręczyny ewy i kasztelana
12. Częsty przyjazdy Jacka pod zamek
13. Napad Moskali na zamek Stolnika
14. Przypadkowa obecność Jacka podczas napadu - zabicie Horeszki
1 5 1