Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T17:54:29+01:00
1.24g sodu spalono w tlenie w wyniku czego powstało 31g tlenku sodu. Ile tlenu użyto?

Z prawa stałości składu wynika, że masa substratów = masa produktów. m(O)=m(Na₂O)-m(Na)=31g-24g=7g

2.Ile tlenu otrzymamy w wyniku rozkładu 120g wody?

36u-----------32u
2H₂O -> H₂ + O₂
120g----------x
36g----------32g

x=106,67g O₂
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T18:29:36+01:00
1.24g sodu spalono w tlenie w wyniku czego powstało 31g tlenku sodu. Ile tlenu użyto?

4Na +O2 > 2Na2O


m(O)=m(Na2O)-m(Na)
31g-24g=7g

2.Ile tlenu otrzymamy w wyniku rozkładu 120g wody?

M H2O =2*1+32=36u
MO = 32u
2H2O -> H2 + O2
120g----------x
36g----------32g

x=106,67g O₂