Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T17:51:00+01:00
Trzeba sprowadzic do jednego mianownika jak np 2/3 +4/9 = licznik bedzie 9, 6/9+4/9=10/9

Musisz je sprowadzić do wspólnego mianownika. ;) Np: Jak masz dwie trzecie + cztery dziewiąte to trzy i dziewięć do wspólnego mianownika ( w tym przypadku będzie to liczba 9 ) A wynik musisz licznik i mianownik ( dwie trzecie) pomnożyć razy trzy. A cztery dziewiąte razy jeden. Czyli wynik będzie : sześć dziewiątych + cztery dziewiąte = dziesięć dziewiątych = jeden i jedna dziewiąta.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T17:52:28+01:00
Najpierw musisz sprowadzić ułamek do wspólnego mianownika. Np.:

1/2+1/3

Wspólnym mianownikiem będzie 6. Czyli mnożymy licznik i mianownik pierwszego ułamka przez mianownik drugiego a licznik i mianownik drugiego ułamka przez mianownik pierwszego. Dostajemy wtedy taki ułamek:

3/6+2/6

I teraz normalnie dodajemy do siebie liczniki i mianowniki:

3/6+2/6=5/6

1 5 1
  • Użytkownik Zadane
2010-01-28T17:58:57+01:00
Mianownki jest na dole a licznik u góry Trzeba sprowadzić do wspólnego mianownika np 4/10+3/3=sprowadzamy mianownik to na dole tak aby 2 mianowniki u 2 ułamków były takie same np w tym przypadku to bęndzie 30 poniewarz jeden i drugi mianownik dzieli sie . I wtedy ten mianownik wpisójemy a liczniki normalnie dodajemy tak jak w tym przypadku 4+3=7 licznik a mianownik 30.
a gdy odejmuje robimy tak samo jak np.
4/6-2/3=licznik wyniesie 4+2=6 a mianownik 6 poniewarz 6 dzieli sie przez 6 i przez czy i tak samo jest w dodawaniu
Prosze o naj
1 5 1