1. W torbie były krówki i irysy. Z bliżej nieokreślonych przyczyn z torebki zniknęła połowa irysów i trzecia część krówek, łacznie 18 cukierków. W rezultacie w torebce zostało tyle samo krówek i irysów. Ile cukierków zostało w torbie.?

2. na form internetowym ,, Sami o sobie" wpisało się 120 tys. osób. Twórca forum prześledził, ze uczestników tego forum można podzielić na nudziarzy i fantastów, przy czym tych pierwszych jest 5 razy więcej. Ilu nudziarzy, i ilu fantastów zapisanych jest na tym forum ?

2

Odpowiedzi

2010-01-28T18:00:39+01:00
1.
x- ilość krówek
y- ilość irysów

1/2y+1/3x=18
1/2y=1/3x

1/2y+1/3x=18
1/2y-1/3x=0

y=18

9+1/3x=18
1/3x=9//*3

x=27

2.
x-ilośc nudziarzy
y -ilość fanatystów

x+y=120000
5y=x

x+y=120000
5y-x=0

y+x=120000
5y-x=0

6y=120000//:6

y=20000

20000 * 5= 100000 - tyle było nudziarzy
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T18:03:30+01:00
1.
x- irysy
y- krówki
1/2x+1/4y=18
1/2x=2/3y
y=18
2.
x-nudziarze,
y-fantaści

{x+y=120,000
{x=5y

{5y+y=120,000
{x=5y

{6y=120,000/ :6
{x=5y

{y=20,000
{x=5*y

{y=20,000
{x=5*20,000

{y=20,000
{x=100,000

{x=100,000
{y=20,000

ODP.:Nudziarzy jest 100,000, a fantastów 20,000.
;]]]
Liczę na naj. :))
3 2 3