Odpowiedzi

2010-01-28T17:57:53+01:00
ojciec syn
za 5 lat 4x=44 x=11

teraz 44-5=39 11-5=6


4x+x=55
5x=55|:5
x=11

1 1 1
2010-01-28T17:58:14+01:00
X - wiek syna
4x - wiek ojca

( 4x + x ) - 5 = 55 - 5
5x -5 = 50
5x = 50 + 5
5x = 55 / :5
x = 11

srawdzenie :
11 lat + 44 lat = 55 lat .
1 1 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-01-28T18:07:40+01:00
X, y - wiek ojca i syna
x + 5 = 4*(y +5)
(x+5) + (y+5) = 55
------------------
x +5 = 4y +20
x+y = 45 ---> y = 45 - x
--------------
x + 5 = 4*(45 - x) + 20
x + 5 = 180 - 4x + 20
5x = 195
x = 39
y = 45 - 39 = 6
Odp.Ojciec ma 39 lat,a syn 6 lat.